În această perioadă, din cauza crizei de semiconductori, acceptăm maximum 3 comenzi online per client într-un interval de 30 de zile. Vă mulțumim pentru înțelegere.

Ce inseamna hibrid / micro-hibrid / Plug-in Hibrid?

Ce este un automobil hibrid?

În momentul de față există în piața auto mai multe tipuri de automobile care fac uz de termenul "hibrid" (hybrid) în moduri diferite. Pentru un potențial client, utilizarea acestor termeni poate complica procesul de achiziție, fără a fi foarte clar întotdeauna care sunt avantajele și dezavantejele diverselor tehnologii utilizate pentru fiecare model în parte. 

Pentru a descrie un automobil hibrid putem folosi urmatoarea definiție general acceptată: hibridul este un automobil cu două sau mai multe motorizări utilizate pentru propulsie, separat sau împreună.

 

Micro-hibrizi 

Automobilele care se încadrează în această categorie dispun de un sistem "Start-Stop" ce oferă posibilitatea de a opri motorul în momentul în care se staționează la un semafor sau în aglomerație. Se estimează ca aproximativ 35% din timp, aflându-se în astfel de situații, motorul funcționează inutil. Sistemul Stop-Start oprește automat motorul atunci când automobilul se oprește și îl repornește imediat după ce șoferul ridică piciorul de pe frână sau calcă ambreiajul. Acest proces duce la o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 dar și o reducere semnificativă a consumului de carburant. 

Mașinile care dispun de tehnologia micro-hibrid dispun de o baterie mai performantă precum și de un alternator adaptat acestui tip de exploatare. 
Aceste sisteme nu angrenează roțile - mașina nu poate parcurge distanțe în mod electric. 

Mild Hibrid

Automobilele care sunt comercializate sub numele de mild hybrid dispun de un sistem starter – generator integrat, care înlocuiește demarorul și alternatorul asistând motorul pe benzină sau motorină la pornire și la plecarea de pe loc. Astfel, consumul de carburant scade cu 10-15% și, bineînțeles, emisiile.

La viteze mici sau atunci când se stă pe loc, motorul cu combustie internă (cel convențional) se poate opri singur, iar generatorul de pornire îl repornește atunci când este necesar. Bateria suplimentară de 48V este reîncărcată automat la frânare (se numește frânare regenerativă) în timpul deplasării în pantă sau la orice frânare. Folosind energia electrică recuperată, starterul – generator integrat conferă putere motorului cu combustie pentru o accelerare în forță.

În anumite situații, în mers, când mașina nu are nevoie de putere, motorul termic poate fi oprit. Consumatorii din mașină pot fi alimentați de această baterie de 48V. În mod normal, pe mașini sunt baterii de 12V. Aceste mașini dispun de tehnologia Stop-Start.

Full Hibrid

Full hibrid (HEV – Hybrid Electric Vehicle) este termenul folosit pentru un vehicul hibrid, fie el pe benzină sau pe motorină, care rulează și în modul electric. Aceste modele nu pot fi reîncărcate la priză însă pot rula distanțe scurte în mod 100% electric, de obicei între 10 și 20 de km - în funcție de tipul automobilului și de stilul de exploatare. Accelerările bruște vor duce la activarea motorului termic și la scăderea autonomiei electrice. 

Parcurgerea distanțelor în modul electric se realizează mai mult în parcări sau în aglomerație, acolo unde pornirile de pe loc și opririle sunt dese. Un vehicul full hibrid poate funcționa 100% electric, 100% termic, sau folosind ambele motorizări. Atunci când funcționează împreună, modelele hibride oferă un consum de carburant redus prin faptul că o parte din sarcina motorului termic este preluată de motorul electric.

Hibrid plug-in

Acest tip de automobil folosește pentru propulsie două motoare, unul electric și un motor termic. Sistemul hibrid plug-in este asemănător cu cel al mașinilor full hibrid, doar că dispune și de posibilitatea de a încărca bateria de la priză. Acest tip de automobil folosește pentru propulsie două motoare, unul electric și un motor termic.

Sistemul hibrid plug-in este asemănător cu cel al mașinilor full hibrid, doar că dispune și de posibilitatea de a încărca bateria de la priză. 


Automobilele Plug-in hibrid pot rula în modul 100% electric (în funcție de model între 30 și 60 de kilometri), pot atinge viteze mai mari în acest mod și pot fi reîncărcate atât la o priză convențională (casnică) cât și la stațiile de reîncărcare pentru mașini electrice. Bateria se poate încărca și prin frânare regenerativă iar atunci când nu este suficientă energie pentru a acționa motorul electric, propulsorul termic preia toată sarcina.  

Cât durează să se încarce bateria? 

Timpul de încărcare al bateriei variază în funcție de mai mulți factori: 

- capacitatea bateriei (o baterie mai mare se va încărca mai greu însă va putea oferi o autonomie electrică mai mare)
- tipul de sistem hibrid. În funcție de producător randamentul încărcării bateriei poate să difere
- stilul de condus și topologia terenului pe care se rulează. O zonă cu mai multe pante spre exemplu va duce la o încărcare mai rapidă prin frânarea regenerativă
- dacă vorbim despre un vehicul hibrid plug-in (care se poate conecta la priză) timpul de încărcare poate varia de la 30 de minute la câteva ore în funcție de puterea prizei și de capacitatea mașinii de a primi respectiva putere


La Renault, automobilele care dispun de o formă de electrificare (indiferent dacă vorbim despre microhibrizi sau plug-in hibrizi) sunt semnalate prin marca "E-Tech". 

Exemplu:

Clio E-TECH Hybrid

Captur E-TECH (Plug-in Hybrid) 

 

 

© Renault 2019 – 2024 Renault Commercial Roumanie, CUI 13943110, Reg. Com. J40/5566/2001