În această perioadă, din cauza crizei de semiconductori, acceptăm maximum 3 comenzi online per client într-un interval de 30 de zile. Vă mulțumim pentru înțelegere.

Ce inseamna SCe / TCe si dCi?

SCe (benzina)

SCe inseamna Smart Control Efficiency (Controlul inteligent al eficientei) si este denumirea comerciala folosita pentru modelele Renault si Dacia care sunt echipate cu motoare pe benzina aspirate - nu sunt echipate si cu o turbina (Turbo). 

Numarul care urmeaza acestui nume (exemplu: SCe 75) identifica puterea exprimata in cai (cai putere). Prin urmare, un model Renault sau Dacia echipat cu motorizarea SCe 75 beneficiaza de un motor cu ardere interna fara turbina si 75 de cai putere.

 

TCe (benzina)

TCe inseamna Turbo Control Efficiency (controlul eficient al turbinei) si este denumirea comerciala folosita pentru modelele Renault si Dacia care sunt echipate cu motoare cu ardere interna pe benzina ce beneficiaza si de o turbina (Turbo). 

Numarul care urmeaza acestui nume (exemplu: TCe 100) identifica puterea exprimata in cai (cai putere). Prin urmare, un model Renault sau Dacia echipat cu motorizarea TCe 100 beneficiaza de un motor cu ardere interna cu Turbo si 100 de cai putere.

De obicei, motoarele TCe sunt mai puternice decat motoarele SCe. 

 

dCi (diesel)

dCi inseamna diesel Commonrail injection (injectie diesel de tip Commonrail) si este denumirea comerciala folosita pentru modelele Renault si Dacia ce sunt echipate cu motoare cu ardere interna pe motorina ce beneficiaza si de o turbina (Turbo). 

Numarul care urmeaza acestui nume (exemplu: dCi 85) identifica puterea exprimata in cai (cai putere). Prin urmare, un model Renault sau Dacia echipat cu motorizarea dCi 85 beneficiaza de un motor cu ardere interna diesel (motorina) cu Turbo si 85 de cai putere.

Numele sistemului provine de la rezervorul comun de înalta presiune (common rail) care alimenteaza cu carburant toti cilindrii. In cazul sistemelor de injectie diesel (motorina) conventionale, presiunea carburantului trebuie sa fie generata individual, pentru fiecare injectie. Dar la sistemul de injectie common rail generarea presiunii este separată de injectie, ceea ce inseamna ca exista in mod constant carburant la presiunea necesara disponibil pentru injecţie.

 

Ce ar trebui sa aleg? SCe sau TCe? 

Alegerea unei motorizari SCe sau TCe depinde de nevoile tale zilnice. Motorizarile SCe sunt de obicei mai putin puternice, ceea ce le face ideale pentru exploatarea preponderent in mediul urban (orase). Asta nu inseamna ca un motor SCe nu se preteaza la drumuri ocazionale in extraurban. De asemenea, pretul de achizitie al modelelor echipate cu motorizari SCe este mai mic.

Daca iti doresti un model cu o motorizare mai puternica, pe care sa il folosesti mai mult si in mediul extraurban sau daca doresti accelerari mai rapide, atunci ti se poate preta o motorizare TCe. 

Verifica in datele tehnice aferente modelului pe care il doresti atat puterea pe care o genereaza respectiva motorizare cat si consumul pentru a identifica cea mai buna alegere pentru tine. 

 

 

© Renault 2019 – 2024 Renault Commercial Roumanie, CUI 13943110, Reg. Com. J40/5566/2001